قالب وبلاگ

گریزمانکی Greasemonkey و ۱+۹ افزونه جالب آن
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

حتما با افزونه Greasemonkey آشنایی دارید .

افزونه جالبی که که با هزاران هزار اسکریپ موجود و نوشته شده برای آن امکانات جالبی را در اختیارتان قرار می دهد .

جالب است بدانید  Greasemonkey یک اصطلاح امریکایی است که به معنای یک آدم فنی و تعمیرکار قوی است (+)

در این پست قصد داریم به معرفی چند اسکریپت جالب بپردازیم .

5454

گریزمانکی Greasemonkey و ۱+۹ افزونه جالب آن

تایپ فارسی در هر جا ، بدون نیاز به صفحه کلید فارسی ویندوز  - نمایش تعداد ایمیلهای جدید در Gmail با تغییر آیکون کوچک جیمیل - نمایش دوستان آنلاینتان در سایت Friendfeed  - دیکشنری قدرتمند بابیلون در فایرفاکس شما ! - اضافه کردن دکمه ایمیلهای مشاهده نشده در جیمیل - نمایش تعداد دقیق خوراک (RSS) های مشاهده نشده در گوگل ریدر -‌نمایش تعداد خوراک های مشاهده نشده شما در جیمیل تنها بخشی از اسکریپتهای جالبی هستند که با استفاده از گریز مانکی و فایرفاکس قادر به استفاده از آنها هستید .

»» شایان ذکر است لازم است برای اســتفاده از هر کـــدام از اسکریپتهای فوق ابتدا افـــزونه گریز مانکی را از این آدرس نصب کرده و سپس با مراجعه به صفحه هر کدام از اسکریپتهای معرفی شده ذیل در صفحه موجود بر روی دکمه Install کلیک کنید . پس از نصب اسکریپت لازم است یکبار فایرفاکس خود را restart کنید .

تایپ فارسی در همه جا ، بدون نیاز به فارسی ساز ویندوز:

اگر در سیستم عاملتان امکان تایپ حروف فارسی را ندارید نگران نباشید . اسکریپت Iranian Keyboard به همین منظور ساخته شده است .

iranian-keyboard

پس از نصب این اسکریپت در هر سایت و یا وبلاگی که قصد تایپ فارسی داشتید تنها کافی است کلیدهای ترکیبی Alt+Ctrl را فشار دهید تا بتوانید فارسی تایپ کنید . همان طور که اشاره شد نیازی به نصب بودن زبان فارسی بر روی سیستم عامل نیست .

«————————————————————————————————————–»

نمایش تعداد ایمیلهای جدید در Gmail با تغییر آیکون کوچک جیمیل :

یکی دیگر از اسکریپت های جالب افزونه گریزمانکی ، اسکریپتی است با نام Gmail Unread Message Count in Favicon .

 

gmail-unread-message-count-in-favicon

پس از نصب این اسکریپت در کنار آیکون کوچک جیمیل (Favicon) تعداد ایمیلهایی مشاهده نشده را خواهید دید …

«————————————————————————————————————–»

نمایش تعداد مشترکین خوراک سایت در گوگل ریدر در پایین مرورگر

این اسکریپت این امکان را به کاربر می دهد تا در هنگام مشاهده سایتها و وبلاگهای مختلف ، تعداد مشترکین خوراک آن سایت را در گوگل ریدر در پایین مرورگر خود مشاهده کنید.این اسکریپت در هنگام لود شدن صفحه لینک خوراک آن صفحه را در صورت وجود می یابد و با استفاده از اکانت گوگل ریدر شما درخواستی برای گوگل ارسال می کند و تعداد مشترکین خوراک آن سایت را نمایش می دهد.

google-reader-subscribers-count

یک استفاده خوب اسکریپت Google Reader Subscribers Count می تواند برای وبلاگهای وردپرس دات کام باشد که در آنها نمی توان خوراک وبلاگ را به صورت اتوماتیک به فیدبرنر Redirect کرد.

ورود به صفحه نصب اسکریپت Google Reader Subscribers Count

«————————————————————————————————————–»

اگر شما جزء کاربران سایت Friendfeed هستید . حتما برایتان جالب خواهد بود تا در هر لحظه از این موضوع که کدام یک از دوستانتان در فرندفید آنلاین هستند باخبر شوید .

friendfeed-buddy-list

اسکریپت Friendfeed Buddy List ‌دقیقا چنین عملی را برایتان انجام می دهد و با استفاده از آن می توانید در هر لحظه از دوستانی که هم اکنون در فرندفید آنلاین هستند باخبر شده و از آخرین فعالیت آنها (لایک - کامنت یا پست جدید) نیز باخبر شوید .

نسخه ویرایش شده مخصوص فارسی زبانان این اسکریپت را نیز با مراجعه به این آدرس می توانید دریافت کنید

«————————————————————————————————————–»

احتمالا شما هم با دیشکنری قدرتمند بابیلون آشنایی دارید …

اما حتماً برایتان جالب خواهد بود که گریزمانکی یک اسکریپت نیز دارد که شما را قادر می سازد تا در محیط فایرفاکس به راحتی به معنی کلمات فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی مورد نظر خود دست پیدا کنید … آن هم بدون نیاز به نصب بابیلون در کامپیوترتان و یا مشکلات مختلف برای نصب و کرک آن !

babylon-persian

۱- اسکریپت Multi-Lang Lookup Bar

2- اسکریپت Babylon persian

» پس از نصب اسکریپت ، برای استفاده از دیکشنری کلید F4 را در صفحه کلید بزنید

«————————————————————————————————————–»

با استفاده از اسکریپت Google Reader Unread Count in Gmail قادرید تا در محیط Gmail تعداد خوراک های مشاهده نشده خود را در Google reader ببینید

google-reader-unread-count-in-gmail

«————————————————————————————————————–»

شاید تاکنون سایتها و نرم افزارهای زیادی برای دانلود ویدئوها از یوتوب دیده باشید .

اما استفاده از گریز مانکی در این زمینه هم از همه چیز لذت بخش تر است .

با استفاده از اسکریپت Download YouTube Videos as MP4 , 3gp OR Flv یک گزینه به پایین ویدئوهای موجود در سایت یوتوب اضافه خواهد شد که با کلیک بر روی آن می توانید ویدئوی مورد نظر خود را در سه فرمت ۳GP - FLV و MP4 دریافت کنید .

download-youtube-videos-as-mp4-3gp-or-flv

به طور مثال اگر قصد دارید تا ویدئو خود را در تلفن همراه خود مشاهده کنید ، کافی است فرمت ۳GP‌ را دریافت کنید تا علاوه بر حجم پایین آن هنگام دانلود نیاز به نرم افزار دیگری برای تبدیل ویدئو به ۳GP هم نداشته باشید .

«————————————————————————————————————–»

بسیاری از ویدئوهایی که در سایت Youtube وجود دارند تنها به خاطر موزیکشان مشاهده می شوند . حتی برخی از ویدئوها دارای یک تصویر ثابت هستند و تنها صدای آن پخش می شود . علاوه بر آن شاید خیلی از مواقع برایتان پیش آمده باشد که از موزیک یکی از ویدئوهای یوتوب خوشتان آمده باشد .

اسکریپت simpleYoutubeToMp3 Mod شما را قادر می سازد تا از ویدئوهایی که در یوتوب مشاهده می کنید تنها صدای آن را در قالب یک فایل MP3 دریافت کنید !

simpleyoutubetomp3-mod

«————————————————————————————————————–»

اگر شما هم جزء نفراتی هستید که وبلاگهای مختلف و مورد علاقه تان را از طریق خوراک آنها (RSS) و سرویس Google Reader دنبال می کنید حتما اطلاع دارید که اگر تعداد پستهای خوانده نشده شما بیشتر از ۱۰۰۰ شود ، گوگل ریدر آنها را به صورت +۱۰۰۰ نمایش می دهد .

شاید برایتان جالب باشد که چرا گوگل چنین کاری را انجام میدهد ؟ و آیا قادر مثلا به محاسبه تعداد دقیق خوراک های مشاهده نشده که بیشتر از ۱۰۰۰ باشند نیست ؟

گوگل در این باره توضیح می دهد که : نمایش تعداد پست های مشاهده نشده خود نوعی اعتیاد و وابستگی رو ایجاد می کنه که کاربر رو مجاب به صفر کردن اون عدد می کنه و از همین رو تعداد بالای ۱۰۰۰ را نمایش نمی دهد و به همین دلیل در نسخه جدید Google Reader حتی امکان عدم نمایش تعداد خوراک ها را پیش بینی کرده است .

اما با استفاده از اسکریپت جالب گریزمانکی با نام Google Reader Unread Count می توانید همواره تعداد دقیق خوراک های مشاهده نشده خود را در گوگل ریدر مشاهده کنید

google-reader-unread-count

شایان ذکر است پس از استفاده از این اسکریپت ، علاوه بر نمایش کل خوراک های مشاهده نشده ، در دسته بندی های مختلفی هم که در گوگل ریدر ایجاد کرده اید عدد صحیح را مشاهده خواهید کرد

«————————————————————————————————————–»

چقدر به امنیت نام کاربری و کلمات عبور خود در سایتها و سرویسهای مختلفی که از آنها استفاده می کنید حساس هستید ؟

احتمالا شما هم مقالات زیادی را در مورد امنیت کلمات عبور خوانده اید و سعی کرده اید همواره از کلمات عبور مشکل و غیر قابل حدس و ترکیب حروف و اعداد و علامات مختلف استفاده کنید .

به طور مثال فرض کنید که کلمه عبور شما چیزی شبیه kLbvB1,&#@ op باشد .

اما هر چه قدر هم که از کلمات عبور مشکل استفاده کنید باز هم به راحتی کلمات عبور شما توسط یک نرم افزار Keyloger قابل کشف و ضبط هستند . اینگونه نرم افزارها با ضبط تمامی کلیدهای فشرده شده صفحه کلید ، تمامی فعالیتهای شما را از جمله کلمات عبورتان را ثبت می کنند .

پس چاره چیست ؟

اسکریپت سودمند دیگری با نام  Virtual Keyboard Interface برای گریز مانکی هست که در چنین مواقعی قابل استفاده است

virtual-keyboard-interface

از آنجایی که هیچ نرم افزار Keylogger ای قادر به ضبط کلیک های ماوس بر روی یک صفحه کلید مجازی نیست ، اینجاست که با استفاده از این روش می توانید مطمئن باشید کلمه عبورتان قابل کشف نخواهد بود .

این اسکریپت یه صفحه کلید مجازی را به فایرفاکستان اضافه می کند که در مواقع حساس (مثل ورود به حسابهای بانکداری اینترنتی و یا پرداختهای آنلاین و دیگر سایتهای مورد نظرتان ) قادر به استفاده از آن هستید .

ضمناً در نسخه جدید این اسکریپت زبان فارسی نیز اضافه شده است ، که در مواقعی که لازم به تایپ فارسی هم داشته باشید به کارتان خواهد آمد .





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1063
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: